03/12/2023

Leden van de Lionsclub Soestdijk hebben een bijzondere actie opgezet om mensen die het moeilijk hebben in deze tijd een steuntje in de rug te geven. Met de wensboom actie kunnen inwoners van Soest voor anderen een wens doen en deze in de boom hangen of in de bijbehorende doe-een-wens brievenbus doen. Bijvoorbeeld voor een buurman of buurvrouw, iemand van school, je werk of een sportvereniging. Voor een bewoner van een zorginstelling of iemand die graag bij een sportvereniging wil. De Lions Soestdijk zullen zoveel mogelijk wensen proberen te vervullen vanaf januari 2024.

De Lions Soestdijk willen dit initiatief ook in Soest en omgeving introduceren om mensen die het hard nodig hebben een glimlach te bezorgen. Hierbij denken we vooral aan ouderen, hulpbehoevenden en jongeren. Maar ook organisaties en verenigingen komen in aanmerking. Er is vast wel iemand die je kent die een verrassing nodig heeft, of een beetje hulp om iets gedaan te krijgen. Praktische zaken, een klusje doen, een dagje uit, een belevenis, een ontmoeting, een geschenk of een ander klein of groot gebaar. De wensboom is de plek om wensen en dromen kenbaar te maken en in vervulling te laten gaan!

De wensboomactie loopt van 13 tot 31 december 2023. De wens(kerst)bomen staan bij Boni Soest op de Parallelweg 19 en bij ’t Lou-vre op de Van Weedestraat 97. Iedereen die wil, kan zijn wensen opschrijven op het formulier bij de boom, een mailbericht sturen naar soestdijk@lions.nl of kijk op deze pagina: https://soestdijk.lions.nl/wensboom

De leden van Lionsclub Soestdijk zullen de wensen bekijken en selecteren. Ze zullen hun best doen om zoveel mogelijk wensen in vervulling te laten gaan, rekening houdend met de haalbaarheid, de urgentie en de impact van de wensen. De Lions Soestdijk hopen met deze actie een positieve bijdrage te leveren aan de gemeenschap en de kerstgedachte te verspreiden.