Voor de kinderen en begeleiders van het dagcentrum voor kinderen met een meervoudige complexe handicap "De Blauwe Vogel"

organiseert de Lions Club Soestdijk jaarlijks

De Blauwe Vogeldag

bij de

Manege Zonder Drempels in Bennekom

Het hoofddoel van deze dag is om meervoudig gehandicapten het plezier van paardrijden te geven. Dit gebeurt vrijwel altijd liggend, want zitten is voor deze gehandicapten vaak niet mogelijk. Bij dit "paardrijden" wordt gebruik gemaakt van een z.g. huifbed. Twee pony's lopen in een stalen frame op wielen. In het frame is een zeil gespannen boven de paardenruggen. De gebruiker ligt op dit zeil dat de paardenruggen net raakt. Door de loopbeweging van de pony's en hun warmte wordt het lichaam van de gebruiker op een natuurlijke wijze gemasseerd. Daarnaast verzorgen de Soestdijker Lions de feestelijke omkleding, zoals koffie, limonade, broodjes, pannenkoeken, muziek etc.