De statiegeldactie in november bij Albert Heijn Soestdijk is voor de kinderen van de Blauwe Vogel in Soest. Elk jaar gaat de Lionsclub Soestdijk met de kinderen van de Blauwe Vogel in Soest naar de Manege zonder drempels. We brengen de kinderen met een touringcar naar de manege. Daar genieten ze van een heerlijke rustgevende rit tussen twee paarden op de manage. Na afloop krijgt iedereen heerlijke pannenkoeken. Wij danken u voor uw steun!

Kinderdagcentrum De Blauwe Vogel biedt behandeling en begeleidende dagbesteding aan kinderen met een ernstige meervoudige beperking (EMB) van 0 tot 18 jaar. De Blauwe Vogel ligt aan de rand van Soest, dichtbij de bossen en de duinen. Bij het ontwerp van het pand is rekening gehouden met de specifieke behoeften van de kinderen. Zo is er veel licht, ruimte en verbinding met de natuurlijke omgeving.
Doordeweeks komen hier ongeveer 60 kinderen van 0 tot 18 jaar met een ernstige meervoudig beperking (EMB). Bij de meeste kinderen is sprake van zowel een verstandelijke als een motorische en zintuiglijke beperking. Zie ook: https://www.amerpoort.nl/locaties/overdag/de-blauwe-vogel.